Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator
33 min read

Segmentacja rynku: Wprowadzenie i jak rosła wartość polskiego rynku nieruchomości mieszkalnych (część 1)

Czym jest segmentacja i jak ją można stosować, z czego się składa i jak duży jest rynek nieruchomości, jak w ostatniej dekadzie rosła jego wartość i wolumen obrotu
Segmentacja rynku: Wprowadzenie i jak rosła wartość polskiego rynku nieruchomości mieszkalnych (część 1)
Photo by Kamil Gliwiński / Unsplash

2022 rok był jednym z trudniejszych lat dla ekosystemu rynku nieruchomości w ostatniej dekadzie i zasygnalizował niewątpliwy koniec cyklu. Choć rok 2023 nie zapowiada się na istotnie lepszy - przede wszystkim ze względu na restrykcyjną politykę pieniężną i wysoką inflację - to na horyzoncie zaczynają pojawiać się perspektywy na poprawę koniunktury w kolejnych latach. Bieżący rok będzie okazją do przygotowania swojej działalności na rynku nieruchomości do możliwości płynących z nadchodzącego nowego cyklu. Żeby to zrobić, trzeba sobie jednak odpowiedzieć na pytanie:

które segmenty rynku mają największy potencjał do stania się "driverem" wzrostu rynku po 2023 roku.

Temu pytaniu poświęciliśmy całą serię analiz poświęconych segmentacji. Niniejsza analiza to pierwsza część, w której wyjaśniamy czym jest segmentacja i jak ją można stosować. Zbudujemy także "scenę" dla kolejnych, bardziej szczegółowych analiz. Zdefiniujemy rynek nieruchomości i pokażemy jak w ostatniej dekadzie rosła jego wartość i wolumen obrotu - odpowiemy więc, które kategorie "produktów" nieruchomościowych najszybciej rosły. Dopiero z tego punktu startowego można wyrokować więcej na przyszłej atrakcyjności poszczególnych segmentów rynku - zwłaszcza, że pandemia Covid i lata 2020-21 dużo pozmieniały na tym rynku.

Spis treści:

Ten post jest dostępny wyłącznie dla subskrybentów premium