Czym jest FLTR
FLTR to unikalna butikowa firma doradcza dla ekosystemu rynku nieruchomości w Polsce. Świadczymy usługi doradztwa strategicznego, operacyjnego i transakcyjnego, ale działamy także na pograniczu mediów, instytucji badawczych oraz think-tanków.
FLTRujemy szum i chaos wszechobecnych danych, marketingu oraz partykularnych interesów, dając naszym Klientom fakty - czystą i obiektywną wiedzę o otoczeniu prawno-gospodarczym dla rynku nieruchomości, przyszłych trendach, zmianach rynkowych, czy też ryzykach i okazjach.
FLTR pozwala naszym Klientom odważnie, ale też bezpiecznie rozwijać inwestycje i biznesy, oszczędzać czas i budować przewagę konkurencyjną w celu osiągania najlepszych wyników.
Zobacz więcej:
- 1. Dlaczego istnieje FLTR
- 2. Jak działa FLTR
- 3. Dla kogo jest FLTR
- 4. O czym piszemy w newsletterze FLTR
- 5. Jak skorzystać z FLTR
- 6. Kto tworzy FLTR
1. Dlaczego istnieje FLTR
FLTR powstał z pasji do konsultingu, biznesu i nieruchomości. Na rynku nieruchomości działamy aktywnie od 10 lat - jako inwestorzy, wynajmujący nieruchomości, pośrednicy, zarządcy, deweloperzy, finansujący projekty. Konsultingiem dla czołowych korporacji zajmujemy się już 15 lat!
Z naszych doświadczeń uczestnikom tego rynku brakuje dostępu do obiektywnego spojrzenia na sytuację i przyszłość naszej branży. Nie takiego opartego o PR i reklamę, sprzedaż szkoleń i konferencji, naganianie, clickbaity, niezdrowy hurra-optymizm, ale też mało konstruktywny ultra-pesymizm.
Brakuje takiego spojrzenia, które będzie dawało pozytywny i zdrowy impuls do pielęgnowania i wzrostu biznesu, motywował do odważnego działania, ale też chronił przed nieoczekiwanymi zagrożeniami.
Wszystko inne odFLTRujemy dla Was!
2. Jak działa FLTR
FTLR działa w dwóch modelach:
- Model subskrypcyjny
- Model usługowy
2.1 Model subskrypcyjny
FLTR to po pierwsze subskrypcyjne medium działające w formie cotygodniowego emailowego newslettera oraz publikacji artykułów online, a także spotkań online w formie wideokonferencji i webinarów. W przyszłości obejmie też inne formaty i media (dane, raporty analityczne, nagrania audio-video).
Newsletter FLTR zapewnia naszym Klientów analizy i informacje niezbędne do:
- monitorowania sytuacji rynkowej, konkurencyjnej i legislacyjnej,
- identyfikacji szans i zagrożeń dla swojego biznesu,
- wspierania kluczowych decyzji strategicznych,
- inspirowania zmian w procesach i organizacji.
Dlaczego zdecydowaliśmy się na formę subskrypcyjną? Wysokiej jakości analizy, badania rynkowe, konsulting, czy własne zaplecze strategiczne są poza zasięgiem większości uczestników naszego rynku ze względu na ich wysoki koszt. Model subskrypcyjny oznacza niewielki, comiesięczny abonament, zamiast jednorazowej wysokiej ceny za raporty czy usługi konsultingowe.
Dzięki subskrypcji udostępniamy każdemu uczestnikowi rynku za ułamek ceny to, z czego dotychczas korzystały tylko największe korporacje i fundusze inwestycyjne. Jednocześnie model subskrypcyjny pozwala nam inwestować w rozwój naszego zespołu, własne badania rynku i lepszą jakości treści, które tworzymy.
2.2 Model usługowy
Chociaż subskrypcyjny newsletter FLTR powinien rozwiązać 90% potrzeb przedsiębiorcy działającego na rynku nieruchomości - to w niektórych przypadkach podjęcie strategicznych i operacyjnych decyzji na jego podstawie będzie wymagało indywidualnej interpretacji i dopasowania rekomendacji do specyficznego kontekstu danego przedsiębiorstwa.
Dla Klientów konsultingowych świadczymy zindywidualizowane usługi doradztwa strategicznego, operacyjnego oraz transakcyjnego w postaci takiej jak:
- mentoring 1-na-1 dla właścicieli lub członków kadry zarządzającej,
- warsztaty biznesowe dla zespołu menedżerskiego,
- opracowanie dedykowanych badań i raportów analitycznych,
- budowa strategii biznesowej,
- projektowanie indywidualnych procesów i rozwiązań organizacyjnych,
- wsparcie procesów transakcyjnych w zagadnieniach komercyjnych.
- Zespół zarządzający nie ma wystarczająco dużo czasu na analizę i proces decyzyjny niezbędny do stworzenia najlepszej klasy strategii,
- Macie skrajnie różne koncepcje w organizacji i potrzebujecie niezależnego i obiektywnego spojrzenia które znajdzie punkt wspólny,
- W Twoim zespole brakuje kompetencji analitycznych lub strategicznych,
- Potrzebujesz rozwiązań "szytych na miarę" i dopasowanych do Twojej specyficznej sytuacji,
- Ze względów korporacyjnych potrzebujesz niezależnego spojrzenia i "second opinion" (np. w ramach procesu tworzenia strategii, czy transakcji)
3. Dla kogo jest FLTR
FLTR powstał z myślą o ekosystemie rynku nieruchomości. Na FLTR spotykają się nieruchomościowi przedsiębiorcy, duże korporacje, drobni inwestorzy, czy po prostu osoby zainteresowane tematyką nieruchomości mieszkaniowych (a w przyszłości także nieruchomości komercyjnych).
Niezależnie kim jesteś:
- prywatnym inwestorem na rynku nieruchomości,
- HNWI (high net worth individual),
- flipperem,
- agentem nieruchomościowym, ubezpieczeniowym, czy kredytowym,
- deweloperem,
- rzeczoznawcą majątkowym,
- liderem innego biznesu współpracującego z sektorem nieruchomości (architektem, wykonawcą z sektora budowlanego, producentem z sektora materiałowego czy wyposażeniowego),
- pracownikiem sektora bankowego, czy inwestycyjnego,
- dziennikarzem lub publicystą,
- pasjonatem śledzącym trendy na rynku,
to zawsze znajdziesz swoje miejsce na FLTR.
Nasza wiedza, nasza analiza, nasz FLTR
4. O czym piszemy w newsletterze FLTR
Na FLTR publikujemy materiały analityczne o rynku nieruchomości przesyłane w postaci cotygodniowego newslettera dla Subskrybentów w takich obszarach jak:
FLTR rynku:
- regularny monitoring i synteza wiadomości o wydarzeniach z rynku nieruchomości i otoczenia gospodarczego w Polsce oraz na kluczowych rynkach zagranicznych,
- monitoring i analiza wpływu polityk, legislacji, czy otoczenia gospodarczego na warunki prowadzenia biznesu nieruchomościowego.
FLTR trendów:
- foresight rynkowy: budowa i monitorowanie scenariuszy możliwego rozwoju rynku, kierunków wzrostu, zagrożeń i ryzyk oraz możliwych reakcji na ich wystąpienie,
- śledzenie, badanie i analiza trendów konsumenckich i socjo-demograficznych oraz ich konsekwencji dla rynku nieruchomości,
FLTR konkurencji:
- analizy strategii i modeli biznesowych liderów oraz pretendentów na rynku nieruchomości,
- śledzenie nowych produktów, usług i modeli biznesowych: ekosystemu startupów i innowacji wprowadzających zmiany na rynku,
- projektowanie i wdrażanie nowych narzędzi, procesów oraz koncepcji organizacyjnych.
Część artykułów ze względu na skalę i komplikację zagadnienia jest publikowana w odcinkach rozłożonych na więcej publikacji. Listę obecnych i nadchodzących publikacji znajdziesz poniżej:
5. Jak skorzystać z FLTR
Newsletter
Newsletter FLTR jest skierowany tylko i wyłącznie do jego Subskrybentów - w wersji płatnej lub bezpłatnej.

Subskrypcja premium FLTR
Płatna subskrypcja FLTR daje dostęp do cotygodniowego newslettera oraz wszystkich treści premium

Bezpłatny FLTR
Bezpłatny dostęp do FLTR daje możliwość przeczytania archiwalnych artykułów, jak i dostęp do pojedynczych treści premium
Jeżeli działasz w ramach przedsiębiorstw to zapytaj o Subskrypcję zespołową.
Usługi konsultingowe
Zakres, przedmiot i charakter usług konsultingowych FLTR są każdorazowo dopasowywane do specyfiki i potrzeb naszego Klienta. Zapraszamy do kontaktu mailowego w celu rozpoczęcia dialogu.
6. Kto tworzy FLTR
Założycielem FLTR jest Jan Dziekoński:
- Konsultant biznesowy z 15-letnim doświadczeniem pracy dla polskich i międzynarodowych korporacji w zakresie strategii i analizy inwestycji, restrukturyzacji oraz optymalizacji kosztów w ramach uznanych globalnych firm doradczych (Roland Berger, PwC)
- Działający na rynku nieruchomości od 10 lat. W 2013 r. współtworzył i był pierwszym prezesem startup’u Mzuri Investments. Następnie od 2017 do 2020 roku był członkiem zarządu w grupie Mzuri (operator najmu dla ok. 7.000 mieszkań), odpowiadał m.in. za obszar transakcyjny, inwestycyjny oraz zarządzanie spółkami portfelowymi (w tym spółek budujących własne portfele mieszkań na wynajem lub dewelopujących budynki w 100% oddawane na wynajem)
- Od 2021 prowadzący niezależną działalność doradczą, między innymi dla sektora nieruchomościowego. Prowadzi również blog "Jan Dziekoński o nieruchomościach", kanał YouTube i podcast o nieruchomościach
- Absolwent Szkoły Głównej Handlowej na kierunku Metody Ilościowe w Ekonomii i Systemy Informacyjne.
Już niebawem będziemy rozwijać zespół FLTR o kolejnych autorów - chcesz dołączyć?