Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator
7 min read

FLTR #73: Jak wygląda polski rynek prefabrykacji?

Wprowadzenie do prefabrykacji: Czym jest prefabrykacja, jakie ma zastosowania, jakie są jej zalety oraz wady i jak wykorzystać prefabrykację do rozwoju swojego biznesu
FLTR #73: Jak wygląda polski rynek prefabrykacji?

Drodzy subskrybenci FLTR!

Prefabrykacja to alternatywna metoda budowy, która stopniowo zastępuje tradycyjną technologię budowania "na placu budowy". Technologia tradycyjna jest równie głęboko zakorzenioną w mentalności Polaków, jak i przekonanie, że prefabrykacja ogranicza się tylko do wielkiej płyty z czasów PRL - i jej wad. Na polskim rynku mieszkaniowym zastosowanie technologii prefabrykacji ma nadal znikomy 1% udział, ale w już w budownictwie infrastrukturalnym lub publicznym ma zdecydowanie większy udział. Wartość i penetracja rynku z roku na rok stale wzrasta - a eksperci rynkowi i zagraniczne benchmarki pokazują potencjał nawet 10-krotnego wzrostu do 2030 roku.

Nie jest to zaskakujące, ponieważ zastosowanie prefabrykacji niesie za sobą szereg zalet, jak np. skrócenie czasu budowy, mniejszą pracochłonność, precyzyjne określenie kosztów i terminu oddania, czy zwiększoną efektywność budownictwa. W ostatnich latach obserwuje się dynamiczny wzrost zainteresowania tą technologią w Polsce, co przekłada się na imponującą wartość rynku. Niniejsza analiza to wprowadzenie do technologii prefabrykacji. Przyglądamy się w niej kluczowym aspektom prefabrykacji, w tym: procesowi produkcji, dostępnym technologiom, zastosowaniom, kluczowym graczom, zaletom i wadom zastosowania tego rozwiązania, jak i sposobom jak wykorzystać prefabrykację do rozwoju swojego biznesu nieruchomościowego.

Zapraszamy do lektury i oglądania!

👍
Analiza powstała także na bazie wywiadów z ekspertami branżowymi (inwestorzy, deweloperzy, generalni wykonawcy, producenci prefabrykatów, producenci materiałów budowlanych), którym serdecznie dziękujemy!
0:00
/2:08

W dzisiejszym FLTR przeczytasz o:

Ten post jest dostępny wyłącznie dla subskrybentów premium