Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator
22 min read

7 argumentów jak przekonać wahającego się Klienta i skutecznie zamykać transakcje w 2023 roku?

Niepewność stóp procentowych, WIRON, przyszłe ceny spowodowały wahanie Klientów i brak zawierania transakcji - dzielimy się 7 pomysłami i taktykami jak szczerze i skutecznie rozmawiać z wahającym się Klientem, żeby odblokować transakcje i dobrze prosperować w 2023 roku
7 argumentów jak przekonać wahającego się Klienta i skutecznie zamykać transakcje w 2023 roku?
Photo by Uday Mittal / Unsplash

Streszczenie menedżerskie i kluczowe wnioski:

  • Można szacować, że do końca 2022 roku nastąpi spadek głównych kategorii obrotu nieruchomościami (sprzedaż mieszkań na rynku pierwotnym, wtórnym, sprzedaż kredytów) o ok. 40-60%, a w kategorii aktywności indywidualnych inwestorów budujących domy o ok. 20-30%. Przyczyny tego spadku są zarówno finansowe, jak i psychologiczne.
  • Ponieważ w 2023 roku nie spodziewamy się istotnej poprawy warunków finansowych dla większości Kupujących, to dogłębne poznanie i skuteczne zaadresowanie przyczyn psychologicznych wśród Klientów o dobrej sytuacji finansowej może być kluczem do skutecznego prowadzenia biznesu nieruchomościowego w 2023 roku - temu tematowi poświęcono niniejszą analizę
    • Finansowe przyczyny spadku obrotu obejmują przede wszystkim około 50-60% spadek zdolności kredytowej Klientów, spadek relatywnej atrakcyjności mieszkań na wynajem wobec lokat i innych inwestycji, jak i wzrostów kosztów realizacji budownictwa indywidualnego. Jednakże są segmenty Klientów, które utrzymały aktywność zakupową (w szczególności klasa średnia wyższa, zdefiniowana w szczegółach w poniższej analizie)
    • Względy psychologiczne dotyczą osób posiadających odpowiednie warunki finansowe do realizacji zakupu i posiadające zazwyczaj uświadomioną potrzebę zakupu (typowe kryteria opisane zostały w szczegółach w poniższej analizie), ale dla których aspekty pozafinansowe, tj. psychologiczne wywołują odłożenie decyzji o transakcji
    • Psychologiczne przyczyny spadku liczby transakcji obejmują zarówno oczekiwania dotyczące kwestii oczekiwań cenowych, obaw i oczekiwań w obszarze kredytów, rządowych programów mieszkaniowych, jak i kwestii oczekiwań spoza bezpośredniego obszaru mieszkaniowego
    • W niniejszej analizie nie będziemy wymiarować skali poszczególnych przyczyn i segmentów Klientów. Zagadnieniu segmentacji rynku nieruchomości (jakie są segmenty Klientów kupujących na rynku, jak duże są te segmenty, jak się zmieniają w czasie, od czego zależy ta zmienność, jakimi kryteriami się kierują) - które jest istotnym narzędziem do optymalizacji strategii marketingowej - poświęcimy kolejną serię analiz premium
  • Większość z obaw i rozterek wahających się można zaadresować poprzez uświadomienie obecnych scenariuszy stóp procentowych, ich konsekwencji dla rynku nieruchomości oraz kredytów i zaproponowania Klientowi odpowiedniej strategii zakupowej i finansowania - zwłaszcza opartej na odpowiednich produktach kredytowych. Rekomendujemy 7 argumentów sprzedażowych dopasowanych do poszczególnych obaw i kwestii psychologicznych - w szczegółach wyjaśniliśmy je w poniższym artykule:
    • Spadki nie są wcale pewne - zwłaszcza mogą ominąć segment lepszych mieszkań
    • Chytry traci dwa razy - rynek może się odwrócić, zanim ustrzelisz rabat
    • Sprawdź zdolność - to nic nie kosztuje, a teraz jest dobry moment dla kredytobiorców
    • Wykorzystaj opcjonalność kredytów z okresowo stałą stopą i śpij spokojnie
    • WIRON nic nie zmieni
    • Nie licz na rząd, licz na siebie
    • Wykorzystaj ubezpieczenie spłaty kredytu
💡
Argumenty sprzedażowe mogą być wykorzystywane do rozwoju biznesu w 2023 roku m.in. jako toolbox dla sprzedawców, narzędzia marketingowego generowania leadów i call-to-action, narzędzia do targetowania Klientów oraz ich scopingu i priorytetyzacji

Ten post jest dostępny wyłącznie dla subskrybentów premium