FLTR #13: Co spowoduje WIRON, nastroje konsumentów poprawiają się, rząd uderza w hurtowe zakupy mieszkań, a my ruszamy z segmentacją!

Nastroje konsumentów - obok wysokich wynagrodzeń i zdolności kredytowej - to jeden z niezbędnych składników dobrej koniunktury na rynku nieruchomości. Właśnie ten czynnik wzrósł po raz trzeci w najnowszych badaniach GUS, a dno pesymizmu być może jest już za nami! Nie można tego powiedzieć o nastrojach podmiotów nabywających lokale mieszkalne w większych ilościach, gdyż w ten segment uderza najnowsza zapowiedź legislacyjno-podatkowa MRiT. My w ramach naszych analiz pochyliliśmy nad wpływem reformy wskaźników referencyjnych, w ramach której WIRON zastąpi działający od lat 90-tych WIBOR. Ruszamy także z nową serią analiz - segmentacją rynku mieszkaniowego, która odpowie na podstawowe pytanie:

Na których segmentach rynku mieszkaniowego warto skupić działania strategiczne i dlaczego?

Zapraszamy do lektury!